Sense grans sorpreses a les llistes electorals definitives publicades aquest dimecres al Butlletí Oficial de l'Estat de cara als comicis generals del 29 de novembre. En total es presenten 13 candidatures, una menys que fa tres anys. Aquestes estan marcades per la presència de nous candidats com a caps de llista dels principals partits, ja que només en repeteix un de fa tres anys.
La llista del PSC, el partit més votat en les eleccions del 2023, l'encapçalarà com s'esperava la gerent de l'ICS al Camp de Tarragona, Ione Montalvo, amb l'actual diputat Andreu Martín com a número 2. També destaca la presència de l'exsecretari general de la UGT a Tarragona, el montblanquí Joan Llort, com a número 4.
Pel que fa a Esquerra Republicana, també estrena cap de llista en la figura de Norma Pujol, que substitueix un Jordi Salvador que tanca simbòlicament la candidatura. El número 2 republicà serà l'exalcalde de Torredembarra Eduard Rovira. Destaca la presència en el número 4 del regidor de Podem a Tarragona Toni Carmona, en virtut de l'acord arribat entre les dues formacions per aquestes eleccions.
El tercer partit més votat fa tres anys va ser el Partit Popular, que també canvia de cap de llista. La tarragonina Mònica Landete substitueix l'ara diputat al Parlament Pere Lluís Huguet, que ocuparà, però el número 2 de la candidatura. Mentrestant l'ara diputada al Congrés i exregidora a Tarragona, Elisa Vedrina, ocuparà el número 3.
LA NOVETAT
Una de les grans sorpreses al capdavant de les llistes ha estat la de la nova marca dels Comuns, Front Ampli, que tindrà com a número 1 a la codirectora del Concurs de Castells, Ester Roca. El número 2 serà l'alcalde d'Aiguamúrcia, Òscar Sendra i la llista la tanca de manera simbòlica el regidor tarragoní Jordi Collado.
I l'única formació que repeteix cap de llista és Junts, que tornarà a confiar en l'ara diputat Josep Maria Cruset exalcalde de Riudoms i expresident del Port de Tarragona. Ho farà encapçalant una llista renovada amb l'exalcaldessa de l'Ametlla de Mar Eva del Amo com a número 2.
I on hi ha hagut canvis de darrera hora en les llistes ha estat a VOX, que no va aconseguir representació per poc ara fa tres anys. La formació tindrà com a número 1 Jordi de la Fuente, amb la regidora tarragonina, Judit Gómez, com a número 2.
RENÚNCIES I NOVES FÓRMULES AL SENAT
Un espai a la llista de VOX que es va especular que seria per a la regidora salouenca Ana Belén Rodríguez, que finalment serà la cap de llista al Senat. Una candidatura, aquesta darrera, marcada per la no presentació de llista a la cambra alta del Partit Popular en el marc de l'acord arribat aquesta setmana entre els dos partits.
Tampoc presenta llista al senat Front Ampli. Tot i que aquest dimecres a les llistes publicades sí que apareix una candidatura de la formació, fonts dels comuns han manifestat que aquesta ja s'ha retirat per l'entesa arribada amb el PSC en el mateix sentit del pacte dels partits de dretes anunciat un dia abans.
Així, el PSC presenta al Senat com a número 1 al primer secretari del partit a les Terres de l'Ebre i senador en la darrera legislatura, Manel de la Vega.
Una de les cares més visibles en les candidatures al senat serà la d'Esquerra Republicana, que encapçalarà la presidenta de la Diputació Noemí Llauradó, després d'haver-se especulat amb la possibilitat d'encapçalar la llista al Congrés.
I una de les sorpreses més destacades al Senat ha estat la inclusió com a número 1 de Junts de l'exalcalde i actualment regidor de Montblanc, Josep Andreu, qui podria tornar a Madrid després de ser diputat una legislatura al 2004 i d'un pas breu pel Senat al 2003.