Un nou dipòsit per a reaccionar davant les emergències, a Vila-seca

Passar de 12-13 hores de resposta a superar les 15 en cas d'una incidència sobrevinguda que afecti el subministrament d'aigua. Aquest és l'objectiu principal de la construcció per part de Consorci d'Aigües de Tarragona del nou dipòsit regulador situat el terme municipal de Vila-seca. Amb una capacitat de fins a 25.000 metres cúbics, el nou dipòsit permetrà augmentar en un 25% la garantia de subministrament en cas d'interrupció del servei, sumant aquesta quantitat als 100.000 metres cúbics actuals.

Tot per a poder fer front tant a incidències sobrevingudes com també a poder planificar millor les aturades del servei programades per treballs de manteniment.

VILA-SECA, EL MILLOR EMPLAÇAMENT

La seva ubicació al terme de Vila-seca, respon a la necessitat detectada per un estudi dut a terme pel consorci, que concloïa la necessitat de disposar d'un dipòsit d'aquestes característiques entre les estacions de bombament de l'Hospitalet de l'Infant i la de Tarragona.

El nou equipament es construeix juntament amb altres dos dipòsits de la mateixa dimensió. Un ja inaugurat l'any 2022 al Vendrell i un altre també en construcció a Cunit. Tres projectes que s'encaminen a l'objectiu d'augmentar el temps de resposta fins a les 24 hores.

Els treballs de construcció ja es troben a més del 50% d'execució i compten amb un pressupost de 8,3 milions d'euros. S'espera que ja pugui estar en servei al segon semestre de l'any vinent.