Dimarts comença el tall ferroviari de Renfe que farà que no hi hagi connexió de trens directa entre Tarragona i Barcelona. La majoria dels usuaris hauran d'agafar busos alternatius que s'han habilitat per cobrir aquest tall.
A Vila-seca, els autocars pararan al polígon, a l'altra banda de l'estació de trens. L'Ajuntament ha habilitat la parada al carrer Vila dels Olzina, que està a tocar de la passarel·la per a vianants que travessa les vies del tren. Està previst que cada dia surtin de Vila-seca 30 autobusos en direcció a Sant Vicenç de Calders, on els usuaris continuaran el trajecte fins a Barcelona en tren.
Aquests autobusos estan programats des de quarts de sis del matí fins a quarts d'onze de la nit. Renfe estima que el trajecte en autocar des de Vila-seca fins a Sant Vicenç de Calders serà d'uns 40 minuts. Un cop a l'estació de Sant Vicenç hi haurà quatre trens cada hora en direcció a la capital catalana que estaran entre 45 minuts i una hora a arribar a Barcelona, en funció de si van directes o fan alguna parada.
Per tant, a partir de l'1 d'octubre, es trigarà gairebé 2 hores en completar el trajecte entre Vila-seca i Barcelona.