Marta Galimany viurà un dels moments més especials de la seva trajectòria, aquest diumenge i a Londres, en una de les maratons més populars i competitives que existeixen. És una de les "majors" d'arreu del món, el selecte llistat de maratons referencials, i s'esperen 50.000 participants.
Només una vintena de les inscripcions corresponen a maratonianes amb etiqueta d'elit i entre elles hi haurà Galimany, que rep amb orgull la proposta de l'organització.
El darrer tram fort preparatori va completar-se a Font Romeu per aprofitar el fred i l'altura, oxigenant el cos. La càrrega ha disminuït els últims dies de cara a un viatge on la família acompanyarà Galimany. La seva última marató va ser la de Xicago, a l'octubre, on va proclamar-se campiona entre els majors de 40 anys, amb un registre de 2:28:23.
MENT FORTA
Londres no compta amb el circuit més pla, però les condicions meteorològiques de certa calor i humitat a cota zero agraden a la de Valls. No hi haurà llebres masculines i cal mentalitzar-se per a una cursa on podria ser inevitable córrer durant molta estona en solitari.
L'últim cop que una atleta estatal elit va tenir l'opció de participar de la Marató de Londres va ser el 2015. 11 anys després, Galimany i aquest diumenge a les 10 hores, les 9 a les illes britàniques.