La falta d'espais complica molt la matriculació a les llars d'infants de la Torre

Torredembarra té un problema amb les dues llars d’infants municipals: no donen l’abast. Tant és així que fins a 11 famílies s’han quedat sense plaça després del sorteig dut a terme aquesta setmana.

La situació més complicada és la d'Infantil 0, ja que només hi ha un grup de 8 places i han arribat 15 sol·licituds. Així doncs, seran 7 les famílies que hauran de buscar alternativa.

Es tracta d’una situació inèdita i que l’Ajuntament atribueix a la pressió i fluctuacions demogràfiques que pateix Torredembarra.

EL PROBLEMA ÉS L'ESPAI

Des del consistori, reconeixen que no hi ha solució a curt termini, ja que no es tracta d’un problema de personal, sinó d’espai. Si ha I0 han estat set les famílies que s’han quedat sense plaça, a I1 són quatre, mentre que a I2 n’ha quedat una de vacant.

Tot això podria canviar amb la matrícula viva. L’executiu torrenc calcula que poden arribar entre quatre i cinc sol·licituds més per entrar a I0 durant el curs.  

Actualment, Torredembarra compta amb 140 places entre les dues escoles bressol municipals i té oberta la convocatòria per consolidar el lloc de feina de tres tècnics educadors i tres auxiliars de llars d'infants.