×

Avís

JUser: :_load: No es pot carregar a l'usuari amb id: 351

JUser: :_load: No es pot carregar a l'usuari amb id: 354

Sàtira i velocitat a la 14a Baixada del Pajaritu

Un museu futbolístic amb molt pocs trofeus i amb teranyines, o un pas de Setmana Santa políticament incorrecte. Aquestes són algunes de les 20 andròmines que van participar en la 14a Baixada del Pajaritu.

La sàtira va marcar aquest acte tan carnavalesc. Una cursa d'andròmines que surt de la plaça del Rei, per passar tot seguit per la baixada de peixateries fins al carrer Cós del Bou. Alguns la van baixar amb precaució, altres ho van intentar a tota velocitat. L'habilitat és important, però també la construcció de l'andròmina. Un conjunt de factors per no acabar la baixada de forma sobtada.

Com es pot veure a les imatges, moltes persones es van apropar a gaudir d'aquest acte. A banda, un jurat de tarragonins va puntuar les andròmines. Tant per la seva habilitat baixant, com per la seva elaboració o el missatge satíric que van transmetre. També ho va ser en el cas dels més petits, com els de l'agrupament escolta i guia xaloc, que van voler fer reflexionar als assistents sobre l'abocament de residus als nostres mars.

Els premis se'ls van emportar Lego Ninjago per la millor baixada, l'Alverna per la millor crítica, el millor disseny per Mar de Canyes, la baixada més desastrosa per St. Pauli i la millor patacada per (ER)Ecti.