El Volei SPiSP alerta de les grans diferències entre la Primera Divisió femenina del curs anterior i l'actual, que constarà d'una fase competitiva llarga amb molta igualtat i amb majoria de participants catalans.
9 dels 11 rivals són territorials i el primer d'ells, un l'Hospitalet que va patir per aconseguir la permanència la temporada anterior tot i tenir passat a Superlliga 2. Les cooperativistes es desplaçaran diumenge (17 hores) en estat de gràcia pel títol de Lliga Catalana assolit, però mentalitzades que això no garanteix res quan hi ha punts en disputa.
L'experiència prèvia a la tercera categoria estatal va ser positiva, assolint la salvació per la via ràpida, però sense opcions de desenvolupar el projecte dins un calendari ampli de partits. Ara, s'incrementa el nivell mitjà i l'exigència a pista.