Són les imatges existents de l'incident a la grada poc abans del descans del CB Valls - CBT, dissabte al Joana Ballart. Hi ha dos vídeos i desconeixem l'ordre cronològic perquè no vam presenciar-ho en viu, però són reprovables de totes maneres. Empentes en una de les gravacions i la ja famosa agressió a un aficionat visitant, la mencionada pels dos clubs, que va aturar el partit durant 20 minuts: el CBT talla de soca-rel amb el veí. El club dona suport a aquesta persona en totes les accions legals que decideixi dur a terme i no descarta comparèixer com a acusació particular. A més, insta a les federacions espanyola i catalana a emprendre mesures disciplinàries.
Els blaus consideren que el comportament de l'afició local va ser inacceptable, amb càntics reiterats de "puta CBT"; afegeixen que no és un fet aïllat, que mesos abans, un representant de l'entitat vallenca va afirmar que "els esperarien amb bats de beisbol".
Expliquen que van existir converses prèvies amb el màxim responsable de la Territorial catalana i el president del CB Valls per prevenir incidents. La decisió del CBT, trencar relacions institucionals després d'acordar-ho en assemblea extraordinària de socis.
La directiva tarragonina acusa el CB Valls de manca de control d'accés a la instal·lació per regular aforament i la presència d'aficionats amb begudes alcohòliques a l'interior.
SOBRE L'ESCRIT PREVI DEL CB VALLS
El CB Valls prefereix no fer declaracions més enllà del comunicat que va enviar el club el mateix diumenge i on va lamentar qualsevol comportament que s’allunyi dels valors de respecte, convivència i esportivitat. El CBT respon que en aquest escrit en cap moment es demanen disculpes a l’aficionat agredit.
Situació molt tensa entre els dos referents del bàsquet a la demarcació, l'única de Catalunya que no ha disposat en tota la seva història d'un conjunt participant a la Lliga ACB, a diferència de Barcelona, Lleida i Girona.
Aquest és el comunicat íntegre enviat pel Club Bàsquet Tarragona aquest dilluns al vespre:
El Club Bàsquet Tarragona ha decidit trencar relacions institucionals amb el CB Valls arran dels greus incidents ocorreguts durant el partit de Tercera FEB disputat el passat dissabte 28 de març al pavelló Joana Ballart.
Des del primer minut de partit, l’afició local va protagonitzar un comportament absolutament inacceptable, amb càntics reiterats de “Puta CBT”, insults i amenaces cap a la nostra afició, jugadors i representants. En cap moment es va produir cap intervenció per part del club local per aturar aquesta situació, fet que considerem molt greu i que contribueix a generar un clima d’hostilitat continuada.
Aquest context va acabar desembocant en l’agressió a un aficionat del CBT, uns fets que condemnem rotundament. Des del club volem expressar tot el nostre suport a la persona agredida i posar-nos a la seva disposició, així com donar-li suport en totes les accions legals que decideixi emprendre. Així mateix, el Club Bàsquet Tarragona està valorant comparèixer com a acusació particular en el procediment penal iniciat a instàncies del seguidor agredit.
Cal recordar que, davant dels indicis previs que el partit podia ser considerat de risc, des del Club Bàsquet Tarragona es van mantenir converses prèvies amb el president de la representació territorial de la Federació Catalana de Bàsquet i amb el president del CB Valls, amb l’objectiu que s’adoptessin les mesures necessàries per prevenir incidents.
Tanmateix, durant el partit es va poder constatar la manca de control d’accés a la instal·lació per regular l’aforament, així com la presència d’aficionats amb begudes alcohòliques a l’interior del pavelló, circumstàncies que considerem especialment greus en un context de tensió com el viscut.
Aquests incidents no són un fet aïllat, sinó la culminació d’un clima antiesportiu sostingut en el temps. En el partit de Lliga Catalana del passat mes de setembre, un jugador del nostre equip va ser objecte d’un intent d’agressió al túnel de vestidors. Igualment, volem fer constar que, en manifestacions efectuades entre representants del CB Valls i del Club Bàsquet Tarragona, en una trobada en un centre comercial de Tarragona el passat mes de desembre, es va arribar a afirmar per part del representant de l’entitat vallenca que “us esperaran amb bats de beisbol”, uns fets de màxima gravetat que evidencien el clima existent.
Volem també posar en valor el comportament exemplar de la nostra afició, que en cap moment va proferir cap insult i es va limitar exclusivament a animar el nostre equip, sense cap referència al rival. Igualment, agraïm la seva responsabilitat i serenor, mantenint la calma en tot moment, fet que va contribuir decisivament a evitar que els incidents violents anessin a més.
Davant d’aquesta situació, instem a la Federación Española de Baloncesto i la Federació Catalana de Bàsquet a emprendre les mesures disciplinàries que corresponguin en virtut de la normativa aplicable, així com a la Generalitat de Catalunya, a través dels organismes competents, a vetllar per la seguretat en les competicions esportives.
Finalment, volem deixar constància que el CB Valls ha emès un comunicat en relació amb els fets ocorreguts, en el qual en cap moment es demanen disculpes a l’aficionat agredit per l’agressió patida, fet que considerem especialment greu.
D’altra banda, el Club Bàsquet Tarragona vol deixar clar que les seves úniques fonts oficials són els canals propis del club. En cap cas es fa responsable de les opinions o comunicacions que puguin aparèixer a les xarxes socials per part d’aficionats, grups d’animació o penyes. Lamentem profundament que un partit que havia de ser una festa del bàsquet hagi quedat marcat per uns fets que no tenen cabuda en l’esport.