La Setmana Santa agafa embranzida

La Setmana Santa ha agafat embranzida a Tarragona i ara ja no té aturador fins d'aquí a sis dies, quan se celebrarà la darrera processó. El cap de setmana previ sempre és molt intens, amb un calendari atapeït amb tres processons i un viacrucis. Parlem d'una seqüència ritual del tot tradicional, però no per això enguany hi hem trobat algunes novetats.

ELS SANT SEPULCRE, MÉS ACOMPANYAT

La primera d'elles es va viure Divendres de Dolors. Des de la seva església, la de Sant Llorenç, i pels carrers de la Part Alta, el Gremi de Pagesos feia la seva processó. Va ser el moment per escenificar les noves incorporacions al voltant del misteri del Sant Sepulcre.

El crist jacent enguany ha incrementat l'escamot d'armats, sumant-ne quatre, i també dues figures històriques: el governador Ponç Pilat i el centurió Cayo Oppio, cap de la Guàrdia Pretoriana. Abans del Sant Sepulcre processonava el Sant Crist del gremi i la Pietat, i la comitiva la tancava la banda de cornetes del Cristo de Bonavista.

NOU RECORREGUT PASSIONARI

Per trobar la segona de les novetats cal anar fins al Diumenge de Rams a la tarda. El fort vent va amenaçar la processó de l'Entrada de Jesús a Jerusalem, però la Burriquita finalment va sortir pel centre de Tarragona, però passant per carrers per on fins ara no ho havia fet.

Les obres al Fòrum de la Colònia van obligar a canviar el recorregut. Així, la Germandat de Nostre Pare Jesús de la Passió i també la banda de timbals del Sant Sopar, convidada, van canviar el carrer de Soler pels de Fortuny i Reding. El tram de la Rambla Nova també s'ha escurçat.

UNA DE LES IMATGES

I una estona més tard, al vespre es repetia una de les imatges més icòniques de la Setmana Santa tarragonina, amb el viacrucis de la Sang. El Sant Crist i una llarga comitiva van tornar a envoltar les Muralles romanes a través del passeig Arqueològic.

Tot això en un cap de setmana, també, amb la procesión de Pasión del Cristo del Buen Amor i una trobada de les bandes infantils de la ciutat organitzada pels Natzarens.