La Generalitat ha comprat les instal·lacions de l'antiga fàbrica de la Chartreuse i l'Ajuntament de Tarragona rep quasi sis milions d'euros a canvi. És la solució que han trobat les dues administracions per evitar continuar la via judicial sobre la titularitat de l'espai oberta ara fa un any, quan es van demandar mútuament. Ara, l'acord intermedi satisfà tothom, però ha costat arribar-hi.
QUIN ÉS EL CONFLICTE?
Ens hem de remuntar més d'una dècada enrere per entendre l'origen del problema. La Generalitat cedia els terrenys al consistori tarragoní i aquest va demanar un crèdit per pagar la reforma de l'antiga fàbrica per fer-hi l'Escola Oficial d'Idiomes. L'administració catalana havia de pagar a l'ajuntament durant tres dècades, fins al 2043, un arrendament; un cop aquest lloguer es pagava del tot, la Chartreuse passava a ser propietat de l'administració catalana.
El setembre de 2021, però, tot es va començar a torçar perquè la Generalitat va deixar de pagar el lloguer i volia recuperar la titularitat; sense acord amb l'ajuntament, va acabar arribant la via judicial. Resolt l'embolic administratiu, ara s'obre una etapa molt més clara per a l'antiga Chartreuse.
LES CONSEQÜÈNCIES
La Generalitat ja pensa a donar vida al recinte més enllà de l'EOI perquè encara hi ha espais sense usos. Mentrestant, l'Ajuntament de Tarragona destinarà els sis milions d'euros a habitatge. Encara no ha definit a quines partides faran cap, però poden servir tant per comprar pisos ja construïts com per edificar més habitatge social.