Serà dimecres vinent quan l'exconseller d'Interior participi dels actes de celebració dels 28 anys de la segregació del municipi. D'altra banda, els 25 anys de vida de la Biblioteca protagonitzaran part de la trentena de propostes de la també coneguda com a Festa del 30 d'octubre.
Aquella tardor del 1989 va arrencar el camí de Salou com a localitat independent en segregar-se de Vila-seca. Des de llavors, la cultura popular, l'esport i les mostres folclòriques es barregen durant prop de 10 dies. Aquest mateix dissabte i aprofitant el quart de segle d'existència de la biblioteca, es prepararà una sessió de contes en anglès. L'endemà, diumenge, hi haurà la tradicional excursió en tret amb sortida des del Far. Altres activitats esportives com la caminada i la pedalada complementen una Festa de la Segregació que tindrà continuïtat amb diverses infografies i exposicions sobre la història de la biblioteca.
Per dimecres i a les 20 hores, l'exconseller Jordi Jané serà l'encarregat de realitzar el pregó de la Festa Major. Un dia després, dijous, s'entregaran els premis de creativitat infantil i juvenil, i es prepararà una tertúlia a la biblioteca amb el comunicador i escriptor Xavier Bosch. La Festa del 30 d'octubre comptarà també amb els habituals concerts de coral, festes infantils i una cercavila d'elements populars, el 29 d'octubre.
L'agenda no es tancarà el mateix dia amb la festa del panellet, la gran paella i el tradicional llançament de coets. S'allargarà el dia 31 obrint les activitats relacionades amb Halloween, entre elles, la desfilada zombie.