La música tornarà tenir un pes destacat a la festa major de l’Espluga de Francolí, que es celebrarà entre el 30 de juliol i el 3 d’agost. La plantada del Xop tornarà a ser l’acte central que aplegarà tota la cultura popular del municipi.
La plantada del xop tornarà a concentrar l’esperit més patrimonial i tradicional de la festa major de l’Espluga de Francolí el primer dia de la celebració en honor als patrons Sant Abdon i Sant Senen. Serà 30 de juliol i donarà el tret de sortida a cinc dies festius que mantindran l’estructura i rituals consolidats els últims anys i que, precisament, també reforçarà l’acte simbòlic de la plantada del xop.
Més enllà del seguici festiu, la música tornarà a tenir un pes destacat durant els cinc dies de festa, amb actuacions de grups de versions, orquestres, discjòqueis i formacions locals. Destaquen noms com el primer concert al municipi del grup espluguí Llengua Morta, Banda Neon o la música femenina de Brou i Caipirinyes, així com les habituals jornades d’havaneres i sardanes.