×

Avís

JUser: :_load: No es pot carregar a l'usuari amb id: 351

JUser: :_load: No es pot carregar a l'usuari amb id: 353

El festival El Vi fa Sang premia als autors Antoni Serra i Massimo Carlotto

Escriptors de renom d'arreu del país, lectors aficionals als crims novel·lats s'han trobat aquest cap de setmana al 4rt Festival El Vi fa Sang, de novel·la criminal en català de l'Espluga de Francolí. S'hi han lliurat els premis nacional i internacional i s'han fet desenes d'actes literaris, gastronòmics i culturals.

El punt àlgid va ser l'entrega dels premis Nacional i Internacional, que es van lliurar al mallorquí Antoni Serra, periodista i escriptor conegut per les històries del detectiu Celso Mosqueiro, amb obres d'èxit com El blau pàl•lid de la rosa de paper o L'arqueòloga va somriure abans de morir. L'Internacional a l'autor italià Massimo Carlotto, per la narració de fets reals a través de la novel•la criminal, amb obres com La verdad del caimán o El misterio de Mangiabarche. Els homenatges van ser una altra part important de la jornada, a autors ja clàssics de la novel·la criminal com Manuel de Pedrolo o el tarragoní Jordi Tiñena, que hi havia de particiapar personalment al festival, però malauradament va morir al març. A tall d'homenatge es va presentar el recull de relats Assassins del Camp, dels quals el primer era de Tiñena.

La novel·la criminal va demostrar que es troba en un molt bon estat de forma, amb ple de públic a gairebé tots els actes. Un fet esperançador per aquesta quarta edició per continuar amb un festival que ja és una referència de la literatura del gènere al país.Cal destacar també la col·laboració de la D.O. Conca de Barberà, que va acompanyar la jornada amb tast de vins, completant així l'oferta del festival i donant encara més sentit al seu nom, el Vi Fa Sang.