L'atur baixa per segon mes consecutiu

Segon mes consecutiu que baixa l’atur a la demarcació de Tarragona i que ho fa per sobre de la mitjana catalana i estatal.

Pantalla dades atur

Les dades del passat mes de març reflecteixen que hi ha 333 aturats menys que al febrer, i 1.170 menys que fa un any.

Són dades positives que venen reforçades pel creixement de les afiliacions a la seguretat social, que també pugen per sobre de la mitjana catalana i estatal, superant els 340.000 afiliats. És cert, però, que la comparativa intermensual és una mica pitjor que l’any passat, arran de l’ajornament de les contractacions de temporada per una Setmana Santa més tardana de l’habitual. Aquest fet, però, podria tenir un impacte positiu sobre l’ocupació pel que fa als mesos d’impàs fins a l’inici de l’estiu.

Pantalla dades atur per sectors

Amb tot, el sector que més creix és el dels serveis, seguint les petjades del mes anterior, amb 312 aturats menys. Una tendència positiva, però, que només comparteix la indústria.

La construcció perd ocupació per primera vegada aquest 2025 i l’agricultura es queda igual que el mes anterior.

Els sindicats veuen en positiu aquesta caiguda de l'atur, però insisteixen en que cal treballar per revertir la feminització de l'atur i impulsar el sector industrial perquè estabilitzin més els llocs de feina