El Ministeri de Transports s'ha compromès a crear una comissió de seguiment i un grup tècnic de treball per determinar la millor solució per al traspàs de les mercaderies ferroviàries per l'interior. Una comissió de la qual també en formaran part tant la Generalitat com els diferents ajuntaments implicats.
Des del Ministeri, però, ja avancen que el tercer fil ha de començar a funcionar abans d'un any i descarten propostes com la que apostava que la nova plataforma per a mercaderies transcorregués en paral·lel a la línia d'alta velocitat.