El comitè d’empresa d’IQOXE ha convocat vaga per aquest dimarts davant del bloqueig de les negociacions del nou conveni col·lectiu. Les converses entre els sindicats i la direcció de l'empresa estan encallades i, tot just aquest dilluns, les dues parts es trobaran en una reunió de mediació convocada pel Departament de Treball per intentar desbloquejar la situació.
I és que la problemàtica és anterior a l’accident de l’any passat. De fet, des del 2018 que el conveni col·lectiu està prorrogat i ja no es pot dilatar més en el temps. A partir d’aquest abril, els treballadors passaran a regir-se pel conveni general de la química fins que no s’acordi el nou text.
El comitè d'empresa lamenta que IQOXE no està donant resposta a la demanda de més personal i millores salarials. Mentre que l’empresa assegura que els sindicats volen establir la dimensió de la plantilla per conveni i consideren que el nombre de treballadors no pot estar estipulat d’aquesta manera.
A hores d’ara, sembla difícil que la companyia accepti un augment de personal tenint en compte que només té en funcionament 2 de les 6 plantes de què disposava i una d’elles ja no es tornarà a posar en marxa.