El món casteller atura la seva activitat pel coronavirus

El coronavirus també ha afectat un món casteller que tot just acaba de començar la temporada. Després de la recomanació efectuada per la Coordinadora de Colles de suspendre l'activitat castellera, la gran majoria de colles ja ha anunciat l'aturada dels assajos i el torneig intercasteller d'aquest cap de setmana s'ha ajornat fins al mes de novembre.

Aquesta és la imatge d'aquest dimarts a la gran majoria d'assajos programats de les colles castelleres i la que es repetirà com a mínim les setmanes vinents, la dels locals buits a causa de les recomanacions de restricció de l'activitat feta a causa de la propagació del COVID-19.

Una recomanació que va arribar per part de la Coordinadora de Colles Castelleres pocs minuts abans de les vuit del vespre, que alguns assajos de canalla, com el de la Jove de Tarragona, ja havien començat i es van suspendre abans d'acabar. Des de l'ens que agrupa les colles castelleres van decidir fer la recomanació després d'estar en contacte amb el Departament d'Educació, que recomanava la suspensió de les activitats on es reunissin alumnes de diferents centres educatius. Una pauta que en un món com el casteller van creure convenient estendre a totes les activitats de les colles.

Una recomanació que van aplicar automàticament colles com la Jove, mentre que d'altres com els Xiquets de Tarragona, els Castellers de SPiSP o els Castellers d'Altafulla sí que van acabar els assajos ja començats, suspenent l'activitat, com a mínim de la canalla a partir d'ara. Una mesura a la qual es van sumar colles que no assajaven ahir com la Joves de Valls o els Nois de la Torre entre d'altres.

Unes colles que es posen a disposició de les recomanacions fetes per les autoritats i remarquen que el mal menor és el moment de la temporada en què s'ha de dur aquesta aturada.

L'altra gran mesura que afectarà el món casteller relacionada amb el COVID-19 és l'ajornament fins al mes de novembre del torneig de futbol intercasteller que s'havia de jugar aquest cap de setmana a l'Anella Mediterrània de Tarragona i que preveia aplegar 1.500 castellers de tot el país.