El nou PLASEQTA estableix una activació de màxims en el cas d'un accident químic. En l'accident d'IQOXE, les sirenes haurien sonat des del primer moment si l'emergència s'hagués coordinat des de Tarragona. A partir d'ara serà així, amb el nou pla que s'implementarà després d'una inversió de 7 milions d'euros.
El retorn de la coordinació de les emergències en l'àmbit petroquímic al Camp de Tarragona arribarà amb la intenció d'obtenir una major agilitat i rapidesa en la resposta des d'un primer moment.
D'aquesta manera, s'ha aprovat la nova composició del PLASEQTA aquest divendres, que comptarà amb un comitè tècnic, encapçalat pels responsables d'Interior a Tarragona, i un consell assessor amb tots els departaments del govern i els municipis. La direcció del pla recaurà en el delegat del govern a Tarragona i el centre neuràlgic serà al 112.
Un pla que tindrà com a principal mesura l'activació des d'un primer moment d'un protocol de màxims, que s'anirà adequat en funció de les necessitats de l'emergència.
La nova planificació de les emergències busca donar singularitat a les necessitats del polígon petroquímic de Tarragona dins de l'actual pla general català. Des del Departament d'Interior es remarca que és el resultat de mesos de treball.
Pel que fa a les mesures d'avís a la població, com l'activació de les sirenes o la posada en servei dels avisos als telèfons mòbils, ara s'obre un període de sis mesos per recollir les propostes dels municipis i els veïns per tal d'implementar-los de la millor manera.