L’Oscar Mommsen està cursant el Batxillerat tecnològic a l’Institut d’Altafulla i el seu Treball de Recerca podria tenir un impacte real que difícilment hauria imaginat.
Animat pel seu professor i l’Ajuntament, va dissenyar la transformació de bona part de l’entorn del seu centre educatiu i de l’Escola el Roquissar. Una metamorfosi urbanística enfocada a posar al davant la seguretat de l’alumnat i brindar-li nous espais de lleure.
Amb el treball de recerca enllestit, el consistori pren el guant per valorar quines parts del projecte poden veure la llum. La prioritat és abordar l’entorn de l’escola, que ja va canviar amb el tall de trànsit de part del carrer del Roquissar fa dos anys. Tot i això, no es descarta incloure altres de les propostes de l’Oscar en projectes posteriors.

LA PROPOSTA DE L'OSCAR
El treball de recerca inclou accions com el tancament al trànsit de tot el carrer del Roquissar, la transformació de la rotonda en un parc o l'obertura del vial de servei de darrere dels centres educatius i el pavelló per desviar els vehicles. Pel que fa a les zones d’aparcament, proposa regularitzar i ampliar la del camí de l’Oliverot, que també serviria per treure els busos de davant de l’institut.
D’altra banda, el pàrquing de davant de l’escola, esdevindria més diàfan traient els fanals i instal·lant-ne de més potents als laterals. D’aquesta manera, l’espai també es podria fer servir per programar-hi concerts o altres actes per al jovent.
Finalment, el treball de l’Oscar també contempla l’adequació de part del bosc que molts infants fan servir per esbargir-se.
La voluntat de l’Ajuntament és sumar més veus i que el projecte definitiu respongui a les necessitats reals de la ciutadania. És per això que encara és d’hora per parlar de calendari, però tot fa pensar que l’inici d’obres seria de cara al següent mandat.