Durant el primer semestre del 2026, la cruïlla dels carrers Cantó de la Vila i Escoles canviarà substancialment. Tot i que no s’hi faran obres, el consistori prepara una reorganització dels usos de la via pública perquè sigui un lloc més segur i amable per als vianants. És per això que es canviarà la direcció del trànsit del carrer Escoles, s’instal·larà nou mobiliari urbà i es delimitaran zones d’aparcament de 15 minuts per a la dinamització comercial.
El canvi de direcció del carrer Escoles és la proposta que ha generat més consens entre l’Ajuntament i els comerciants després d’un intens estira-i-arronsa.
La mesura permetrà connectar la zona comercial amb el camí de les Bruixes, una via de molt pas de vehicles. A més facilitarà que els conductors respectin la prohibició de girar a l'esquerra al Cantó de la Vila.

Tot i això, la direcció dels carrers no és l’únic a tenir en compte, sinó que es reorganitzarà l’espai públic a partir de mesures urbanisme tàctic amb la instal·lació de bancs, aparcadors de bici, o torretes.
D’aquesta manera, es vol que l’eix comercial altafullenc entri en sintonia amb la nova zona pacificada del carrer de Dalt.
Una de les altres mesures clau en la reordenació de l’espai públic d’aquesta zona serà la delimitació d’aparcaments de 15 minuts. Afavoriran la dinamització comercial i actuaran com a places de pàrquing permanent de 20h a 8h.