La zona blava arribarà al barri marítim d'Altafulla a partir de l'estiu

 

La pintura dels aparcaments del barri marítim d’Altafulla canviarà del blanc al blau a partir de l’estiu. L’Ajuntament prepara una ordenança de mobilitat que inclourà la posada en marxa d’aparcaments regulats per primera vegada a la història del municipi.

De fet, Altafulla era una de les poques localitats del litoral català que encara no tenia places de pagament. La mesura vol assegurar la rotació de vehicles per afavorir els residents i el comerç de Baix a Mar. A més, el consistori preveu ingressar entre 50.000 i 60.000 euros anuals que ajuden a quadrar el pressupost.

PENSANT AMB ELS RESIDENTS

La comissió redactora de la nova ordenança de mobilitat començarà la seva feina d’aquí a poc, però l’executiu local té clar que la nova zona blava no ha de tenir un efecte perjudicial per al veïnat.

És per això que es planteja que aquells qui abonin l’impost de circulació al municipi, en quedin exempts. També es vol aplicar una tarifa plana anual a les persones que paguen impostos com l’IBI a Altafulla.

Un executiu que també recorda que el pàrquing dissuasori de davant del Càmping Santa Eulàlia continuarà sent gratuït. D’altra banda, també expliquen que el pagament de la zona blava es farà a través de l’aplicació mòbil Mot: que gestiona la Diputació i que fan servir municipis com Tarragona, Valls o Salou.

EL PARER D'ALTERNATIVA I JUNTS

Alternativa Altafulla, el principal grup de l’oposició, vol esperar a conèixer millor les intencions de l’equip de govern per posicionar-se.

Tot i això, la zona blava compta amb el suport del soci de govern de l’EINA, Junts, i per tant ho té tot de cara per ser aprovada quan passi pel ple. 

Els juntaires celebren la mesura, que dona resposta a una demanda històrica dels comerciants i restauradors de Baix a Mar.

ELS PRESSUPOSTOS, MÉS A PROP

La zona blava ha estat la clau de volta que ha fet quadrar el pressupost d’Altafulla i tant l’EINA com Junts donen els capítols d’ingressos i despeses per tancats. Ara, farà falta que els socis de govern es posin d’acord en les inversions per a portar els comptes al ple de finals de mes.